Subscribe News Feed Subscribe Comments

15 tempat mustajab doa di mekah!!!!!


hmmm...pagi tadi ada kuliah subuh...oleh ustaz sha'ari(betul kot ejaannya)....punyalah mengantuk di pagi ahad ni....tapi tak ngantok plak bila ustaz ni cter sal kiamat...keadaan manusia ketika di padang mahsyar....huhuhuhuhu...takut nyer....tba2 lak dia selitkan tentang 15 tempat mustajab doa di mekah....aku punyalah taksub sal tu....pe tempat dia???dia tak bagi tau plak.....aku pun cari kat internet...akhirnya jumpa gak....melalui laman web ni...tapi bahasa indon lah....tempat ini doa anda terus diterima oleh ALLAH terutamanya kepada mereka yg ingin meminta sesuatu drpd Allah mcm nak anak lelaki ke perempuan n sebagainya....berikut adalah tempatnya...:


  1. di dalam Ka'bah
  2. Hajar Aswad,
  3. Rukun Yamani,
  4. di bawah talang mas (Mizab),
  5. Hijir Ismail,
  6. Multazam,
  7. di belakang Maqam Ibrahim,
  8. sumur Zamzam,
  9. Masy'aril Haram,
  10. di atas bukit Sofa,
  11. di atas bukit Marwah,
  12. di tempat wukuf Arafah,
  13. ketika jumrah aqabah,
  14. ketika jumrah wustha, dan
  15. saat jumrah ula
tu lah tempat2 nyer!!!!!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
the ventricle of my life | TNB